mandag den 30. november 2009

Valgkampen er forlængst forbi

Kære BLOG-læsere!
Nu er det allerede længe siden, kommunalvalget blev afviklet. Jeg fik 118 personlige stemmer, og Vordingborg Kommune fik ikke nyt flertal i kommunalbestyrelsen. Jeg er både beæret over og glad for den tillid de 118 mennesker har vist mig, men det var ikke nok til en plads i kommunalbestyrelsen. Selvom jeg brugte meget tid på valgkampen og næsten sled et par sko op, så er det alligevel en slags lettelse, jeg ikke blev valgt ind. Havde Bo Manderup fået borgmesterkæden, så kunne det have været rigtig spændende og sjovt og perspektivrigt, men det fik han ikke, så suppegryden kommer til at koge videre på den hidtidige substans, og det er jeg blevet forskånet for at være med til. Jeg har nu afbestilt "Sjællandske" som udtryk for, jeg ikke længere har eller ser en tilknytning til Vordingborg Kommune. Det betyder stadig ikke, jeg forlader egnen. Jeg har tilknytning til egnen, til Præstø, til Bogø, til alle de gode mennesker, jeg har lært at kende i Venstre, i Soroptimisterne, i Roklubben, ved islænderhestene o.s.v. Og jeg er stadig bjergtaget af den smukke natur og den stærke kulturarv, - det kan ingen kommunal problemstilling tage fra mig. Life goes on, det gør kommunens, og det gør mit.
Valgkampen blev en lærerig proces, ikke mindst fordi jeg lærte mig selv bedre at kende. Det var en overvindelse at gå ud i det offentlige rum med lokalpolitiske holdninger og for mig er det somom, processen har lagt en ekstra dimension til min personlighed, en afklaring.
Jeg vil takke alle for støtte og opbakning, for samarbejde og herlige stunder.
De bedste hilsner fra Pia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar