onsdag den 19. august 2009

Mit c.v., lidt om øerne og mig selv!

Sådan en BLOG kan læses fra nederst til øverst eller fra øverst til nederst, eller med nedslag på noget, der har interesse. Inden vi når frem til kommunalvalget kan der blive rigtig meget at læse. I dag vil jeg præsentere mig selv nærmere, og det gør jeg så på nedenstående komprimerede c.v.
Som det fremgår af mit indlæg om "Tilflyttere", så har jeg bosat mig i Præstø. Men om sommeren og i mange dejlige stunder i øvrigt året rundt, er jeg i mit sommerhus på Bogø. Jeg overvejer at prøve, om jeg kan beskrive forskellen på at være tilflytter i Præstø og på Bogø. For der ér en forskel på de 2 øer (!). På Bogø har jeg det som "en ål i mudder" ... Morten Korch dukker op på nethinden igen og igen hvor end man spadserer på øen, og der er kik til vand næsten uanset, hvor man går. Jeg bliver simpelthen bare inderligt glad og godt tilpas på Bogø. Det er medvirkende til den gode fornemmelse, at alle hilser på alle. Måske er det kun "sure københavnere", der ikke har opdaget det.
Og så Møn ... ja, jeg tager turen ud til Klinteskoven flere gange om ugen, og nyder i fulde drag vejen gennem hele øen. Stemningen på Møn er noget helt for sig selv. Der er smukt og roligt på en selvfølgelig måde. På hesteryg "bliver jeg væk for mig selv" i den uvirkelige, virkelige natur.

Mine uddannelser
Diplomeksamen og Statsprøvet Musikpædagogisk Eksamen fra Det Jyske Musikkonservatorium, Bifag ved Musikvidenskabeligt Institut, Aarhus Universitet samt Pædagogikum, Cand. Pæd. Mus. fra Danmarks Pædagogiske Universitet (DPU). Lederkurser: Den sociale Højskole, Den Kommunale Højskole m.fl., ”Lederkur”, forløb over 8 måneder, Lederuddannelse ved Erhvervscenter København / Frederiksberg. Bestået optagelsesprøve til 3 års studium ved Kirkemusikskolen i Roskilde med henblik på et virke som organist efter almindelig pensionsalder.

Min erhvervsmæssige baggrund
Gymnasieadjunkt og musikskolelærer i Ringkøbing i 80`erne, Leder af Herning Musikskole i 10 år, Generalsekretær ved Jeunesses Musicales DK 7 år, Undervisning, coaching, foredrag i erhvervslivet, Studiechef, Fyns Pædagogseminarium med henblik på omlægning af seminariets struktur, Kultur- og Fritidschef i Vordingborg Kommune.

Free lance musiker og underviser m.v.
Balkanmusik i 70`erne, medlem af duo`en Musica Cambiata, ad hoc kurser, undervisning og efteruddannelse: metodik, renæssancemusik m.m. i 17 år, undervisningsforløb v. Social- og Sundhedsskolen i Ringkøbing Amt, dirigeret opsætning af 2 musicals ved Herning Kongres Center, Musikanmelder ved Herning Folkeblad en længere årrække, Dirigent for Tårnbykoret på Amager, Beskikket censor i musik ved læreruddannelsen, Beskikket censor i musik ved pædagoguddannelsen, chefdirigent for 1. Regiments Soldaterforenings Sangkor af 1919, medlem af Klintekongens Spillemænd.

I øvrigt: … vedr. sprog: engelsk og tysk på hverdagsniveau, tysk som ”2. modersmål”
1993 Modtog Herning Kommunes kulturpris
1995 - 1999 Ministerudpeget medlem af Statens Musikråd
2001 - … Bestyrelsesmedlem / Formand, vokalensemblet Musica Ficta
2004 - 2006 Menighedsrådsformand, Sankt Pauls Kirke, Nyboder
… har udgivet 3 bøger ved Folkeskolens Forlag Dansk Sang
… har skrevet anmeldelser ved Musikpædagogernes Fagtidsskrift i mange år
… har udgivet ved www.duetmusik.dk debatbog om sammenspil for musikskoleelever
Læs evt. om essensen i mit speciale fra 2004 på www.PD-MagicFlute.dk om ”Kommunikation fra mol til dur”

1 kommentar:

  1. Hej Pia.
    Kan du huske mig ?
    Henrik B Mortensen, tidligere Taarnbykoret, var med på turen til norge (ca. 2004) hvor jeg havde min daværende røde harmonika med.
    Jeg er nu bosiddende i Næstved og synger med i Næstved-Koret, hvor jeg også er med i bestyrelsen.
    Vi søger ny dirigent, og min tanke faldt på dig.... Dirigerer du stadig kor?
    Du er velkommen til at ringe på 20 16 86 05 til mig,
    ell. gå ind på vores hjemmeside "www.naestved-koret.dk
    Med venlig hilsen
    Henrik B. Mortensen

    SvarSlet